عملکرد سنسور های دور موتور خودرو و علل خرابی آنها
عملکرد سنسورهای دور موتور خودرو:
نوع القائی و مغناطیسی این سنسور که در اکثر خودروهای ایرانی متداول است بدلیل سادگی (آهن ربا،هسته آهنی،سیم پیچ) عمولاً خرابی ندارد و فقط بخاطر قرار گرفتن بالای فلایویل ممکن است با براده آهن و گریس و روغن کثیف شود که بسادگی قابل تمیزکردن است
1- اعلام حرکت چرخش فلایول به ECU
2- اعلام نقطه مرگ بالا و در نتیجه تنظیم زمان جرقه زنی
3- تشخیص و اعلام دور موتور
4- تنظیم دور موتور آرام
علل خرابی سنسورهای دور موتور در خودرو
1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت.
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- حرکت نکردن یا پرش های ناگهانی دور سنج از یک دور موتور مشخص.
5- قطع شدن پمپ بنزین هنگام استارت